Pénzügyi panaszok a kormányhivatalokban is

2014. április 17. Megállapodott a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és az igazságügyi tárca: április közepétől a pénzügyi panaszok a megyeszékhelyek kormányablakainál is beadhatók. A beadványokat innen továbbítják az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának vagy a jegybank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testületnek (PBT).

Keretmegállapodást kötött az MNB a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériummul (KIM). A KIM ennek keretében rögzítette: részt vesz az MNB-vel együttműködve egy országos lefedettséget biztosító integrált pénzügyi fogyasztóvédelmi rendszer kialakításában. Az együttműködés első ütemeként az MNB egyedi megállapodásokat köt a megyei kormányhivatalokkal a megyében élő fogyasztók pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztatása és panasztételi lehetőségeinek biztosítása érdekében.

Az első ütem tapasztalatait szeptember 15-ig értékelik, ezután az MNB, a KIM és a helyi kormánymegbízottak közös egyeztetés nyomán dönthetnek a pénzügyi fogyasztóvédelmi együttműködés további kiterjesztéséről, vagysi arról, hogy a megyeszékhelyen kívül működő kormányablakokban is beadhatók legyenek a pénzügyi panaszok.

A kormányablakok kijelölt ügyintézői az ügyfél kérésére segítséget nyújtanak a pénzügyi fogyasztóvédelmi témájú nyomtatványok kitöltésében, s azokat továbbítják az MNB-hez vagy – szerződéses jogvita esetén - a PBT-hez.

A felügyeleti hatóság tájékoztatása szerint  tavaly közel 48 000 fogyasztóvédelmi kérelmet, illetve ügyfélszolgálati megkeresést kezeltek. A részben ezek nyomán, részben hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatok összességében 206,9 millió forintnyi, pénzügyi szervezetekkel szembeni jegybanki fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával zárultak. A Pénzügyi Békéltető Testület mintegy 4700 szerződéses jogvita rendezésére vonatkozó kérelemmel foglalkozott 2013-ban, a jegybank által finanszírozott pénzügyi tanácsadó irodahálózat pedig közel 8600 pénzügyi tárgyú fogyasztói megkeresést intézett.


Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok