Sokan még fizetni is többet hajlandók a magyar termékekért
2021. június 9.
A járvány alatt a fiatal felnőttek (18-29 évesek) vettek leginkább több magyar terméket a korábbinál – derült ki egy felmérésből. Az összes válaszadó 44 százaléka a védjeggyel igazoltan hazai termékért 10 százalék felárat is hajlandó fizetni.
- A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatón. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.
Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.
A megkérdezettek 25,8 százaléka arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozott a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter.
A védjegyes adatbázisban jelenleg 4200 termék szerepel. Ezek főként élelmiszerek.
A védjegyhasználók többsége is élelmiszeripari cég, minden termékkörben idetartoznak a meghatározó gyártók. Esetenként több is. Hangsúlyozták, hogy a Magyar Termék szektorsemleges, tavaly már jelentősen meg is nőtt a nonfood kategóriába belépők száma. Bővülésre is főként ezen a téren számítanak.
Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelemi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. Közülük a Penny Markettel kötöttek először stratégiai együttműködési megállapodást még 2012-ben. Mint elhangzott: ma már a Penny több mint 500 sajátmárkás árucikkén találhatják meg a vásárlók a Magyar Termék védjegyek valamelyikét.
A partnerlistát böngészve feltűnő a Lidl és a Tesco hiánya. Érdemes felidézni, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) idei kutatása arra világított rá, hogy a magyar termékek aránya a legalacsonyabb éppen ebben a két láncban. Megjegyezzük, ezen a listán a Penny is dobogós helyre futott be, de így is kétharmad feletti az ott árult hazai cikkek aránya, ami azért kevésnek nem mondható.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: magyar, védjegy, Magyar Termék, áruházlánc, felmérés
Rákattantak a fiatalok a hazaira?
- A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatón. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.
Új kezdeményezésként augusztus lesz a hazai termékek hónapja, amihez már több üzletlánc is csatlakozott.
Az idén év elején készült, reprezentatív online felmérés szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban. Emellett pozitív új tendencia, hogy ez az arány a fiatal felnőttek, azaz a 18-29 évesek körében volt a legmagasabb 43,8 százalékkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.
A megkérdezettek 25,8 százaléka arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozott a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter.
Még nem minden áruházlánc csatlakozott
A védjegyes adatbázisban jelenleg 4200 termék szerepel. Ezek főként élelmiszerek.
A védjegyhasználók többsége is élelmiszeripari cég, minden termékkörben idetartoznak a meghatározó gyártók. Esetenként több is. Hangsúlyozták, hogy a Magyar Termék szektorsemleges, tavaly már jelentősen meg is nőtt a nonfood kategóriába belépők száma. Bővülésre is főként ezen a téren számítanak.
Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelemi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. Közülük a Penny Markettel kötöttek először stratégiai együttműködési megállapodást még 2012-ben. Mint elhangzott: ma már a Penny több mint 500 sajátmárkás árucikkén találhatják meg a vásárlók a Magyar Termék védjegyek valamelyikét.
A partnerlistát böngészve feltűnő a Lidl és a Tesco hiánya. Érdemes felidézni, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) idei kutatása arra világított rá, hogy a magyar termékek aránya a legalacsonyabb éppen ebben a két láncban. Megjegyezzük, ezen a listán a Penny is dobogós helyre futott be, de így is kétharmad feletti az ott árult hazai cikkek aránya, ami azért kevésnek nem mondható.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: magyar, védjegy, Magyar Termék, áruházlánc, felmérés