Sokadszorra verte át ügyfeleit a Telekom

Fotó: clipart.com
2023. augusztus 14. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 22 milliós bírságot szabott ki a Magyar Telekomra, amiért tisztességtelenül népszerűsítette ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnet-kedvezményeit. Mint leírták, tíz év alatt a tízedik fogyasztóvédelmi típusú jogsértését követte el a cég.

A nemzeti versenyhatóság tavaly indult vizsgálata megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes mobilinternet-kedvezményeit, amelyeket hűségvállalás esetére kínált. A kampány üzenetei (például „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) azt a benyomást kelthették, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére.

Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre. A kampány így feléjük egyértelműen megtévesztő üzeneteket közvetített.
 
A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (például sms-ben és push üzenetekben). A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt arra is, hogy a céget 10 év alatt már tízedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekomra.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok