Számos hiányosságra talált az MNB a Sopron Banknál
2022. február 4. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálata a Sopron Banknál számos hiányosságot állapított meg. Gond volt többek között a csalásmegelőzési rendszerrel, a hitelezéssel és a betétbiztosítási szabályok betartásával is.Az MNB 27,9 millió forint bírságot szabott ki a Sopron Bankra, mert átfogó vizsgálata számos hiányosságot tárt fel. Többek között megállapították, hogy hiányos volt a bank javadalmazási politikája, illetve az intézmény a belső kontroll körében nem megfelelően kezelte az összeférhetetlenség vizsgálatát. Emellett a belső ellenőrzés folyamatainak kidolgozása sem volt teljeskörű, és a belső ellenőri vizsgálatokat sem lehetett nyomon követni, továbbá a csalásmegelőzési rendszere sem volt megfelelő.
A jegybank megállapította azt is, hogy nem volt jó a Sopron Bank ügyfélcsoportképzés-szabályozása és nyilvántartása. Hiányosságok merültek fel a portfólió limit- és a nagykockázati limit beállításaiban és a projektfinanszírozásban. Az ügyletmonitoring sem felelt meg teljesen a jogszabályoknak.
Problémák voltak a hitelintézet informatikai és információbiztonsági működésében – elsősorban az informatikai rendszerek biztonsági védelmében, a felhasználói hozzáférési jogosultságok kezelésében és a lejárt tárolási idejű adatok törlésében, megsemmisítésében. Az Országos Betétbiztosítási Alap által biztosított betétek adatnyilvántartása sem felelt meg maradéktalanul az előírásoknak.
A bírság összegének meghatározásakor a jegybank figyelembe vette a feltárt számos jogsértés magas vagy jelentős kockázatát. Enyhítő körülménynek számított, hogy a hiányosságoknak nem volt hatásuk az ügyfelekre, illetve, hogy a hitelintézet számos problémát már a vizsgálat során kijavított, és együttműködő magatartást tanúsított.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: bírság, ellenőrzés, MNB, Sopron Bank
Kapcsolódó anyagok
- 2022.05.18 - Némi bírságot kapott Mészáros alapkezelője
- 2022.04.05 - Ráült az ügyfelek pénzére a Takarékbank
- 2022.03.08 - Saját zsebüket nézték az alkuszok, nem az ügyfél érdekét
- 2022.01.24 - Manipulálta a piacot az OTT-One
- 2022.01.10 - Csak egy biztosítót ajánlottak, bírság lett a vége
- 2021.12.03 - 30 milliós bírságot kapott a Signal Biztosító
- 2021.12.02 - Egyetlen bank sem tájékoztatja megfelelően ügyfeleit
- 2021.11.25 - Jelentős kockázatokra bukkant az MNB a Sberbanknál
- 2021.10.27 - Nem jelentették a gyanús ügyleteket, százmilliós bírságot kaptak
További kapcsolódó anyagok