A mobilcég perel
A Vodafone Magyarország Zrt. 2015 szeptembere és 2016 augusztusa között a „Csatlakozz Európa legnagyobb 4G partnerhálózatához!” és a „Csatlakozz Európa legnagyobb 4G hálózatához!” szlogenekkel népszerűsítette szolgáltatását. A versenyhivatali eljárás során a szolgáltató nem tudta igazolni, hogy hálózatán keresztül valóban Európa területének a versenytársainál nagyobb része volt elérhető. A hatóság döntése alapján a hirdetések megalapozatlanul állították a vállalkozás piacelsőségét a szolgáltatás egy lényeges jellemzőjét, a hálózati lefedettséget tekintve. Ezek az állítások tehát a GVH szerint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköztek.
A GVH 1 milliárd 176 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone-ra – kiemelt figyelemmel arra, hogy a vállalkozás az elmúlt tíz évben összesen 12 alkalommal folytatott tisztességtelen, jogsértő kereskedelmi gyakorlatot a fogyasztókkal szemben, és ezek között több piacelsőségi állítás is volt.
A hatóság ugyanakkor bírságcsökkentő tényezőként értékelte a cég önkéntes vállalását versenyjogi megfelelési programjának fejlesztésére.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: GVH, bírság, Vodafone, reklám
Több mint egy milliárd forintos bírságot kapott a Vodafone
2019. december 14. FRISSÍTETT A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone megalapozatlanul állította piacelsőségét „Európa legnagyobb 4G partnerhálózata” és „Európa legnagyobb 4G hálózata” szlogenjeivel. A vállalkozásnak 1 milliárd 176 millió forintos bírságot kell fizetnie.A Vodafone Magyarország Zrt. 2015 szeptembere és 2016 augusztusa között a „Csatlakozz Európa legnagyobb 4G partnerhálózatához!” és a „Csatlakozz Európa legnagyobb 4G hálózatához!” szlogenekkel népszerűsítette szolgáltatását. A versenyhivatali eljárás során a szolgáltató nem tudta igazolni, hogy hálózatán keresztül valóban Európa területének a versenytársainál nagyobb része volt elérhető. A hatóság döntése alapján a hirdetések megalapozatlanul állították a vállalkozás piacelsőségét a szolgáltatás egy lényeges jellemzőjét, a hálózati lefedettséget tekintve. Ezek az állítások tehát a GVH szerint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköztek.
A Vodafone a cikk megjelenését követően jelezte: a legmesszebbmenőkig nem ért egyet a GVH döntésével, és jogorvoslatért bírósághoz fordul.
A hatóság ugyanakkor bírságcsökkentő tényezőként értékelte a cég önkéntes vállalását versenyjogi megfelelési programjának fejlesztésére.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: GVH, bírság, Vodafone, reklám
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.02 - Május végéig még élnek a UPC-s mailcímek
- 2020.08.05 - Szerelmi jóslatokkal foglalkozik a GVH
- 2020.07.28 - Tilos a C-peptid termékek reklámozása
- 2020.04.01 - Egyelőre nem lehet több pénzt lenyúlni a gyerekektől
- 2020.01.28 - Kártalaníthatja ügyfeleit a Telekom
- 2020.01.17 - Végre léptek a fűtő „csodakütyü” ellen
- 2019.12.21 - Gigabírságot kapott a Vodafone után a Telenor is
- 2019.12.16 - Nagyot ugrott a netes csomagok ára
- 2019.12.12 - A GVH engedélyezte a Netrisk és a Biztosítás.hu egyesülését
- 2019.12.06 - Díjmentes a Facebook? Kacagni kell!
- 2019.12.05 - Szemétmutyira csapott le a GVH
- 2019.12.04 - Félmilliárd feletti bírság a riasztósoknak
- 2019.11.29 - Bírsággal díjazták a gyógyszercég gyerekeket célzó reklámját
- 2019.11.20 - Elmeszelte a GVH a terminálokon beállított borravalót
- 2019.10.11 - Decembertől több száz településen árat csökkent a Telekom
További kapcsolódó anyagok