Többezer Tesco kártyás került bajba Angliában

2016. november 7. Közel húszezer bankkártyát tiltott le Angliában a Tesco Bank, egy nagyméretű adatlopást követően. A nálunk is jelen levő nemzetközi kereskedelmi cég tulajdonában levő pénzintézetre az ügyfelek leginkább érzéketlensége miatt panaszkodnak.

Közel húszezer ügyfél kártyáját tiltotta le tegnap az angliai Tesco Bank egy nagyméretű adatlopás után. Benny Higgins, a bank vezérigazgatója a Reutersnek elmondta, hogy mintegy negyvenezer számlát érintett a csalás, és ennek körülbelül felén észlelték, hogy pénzt is vontak ki róluk. Ezért leállították az online tranzakciókat, míg megvizsgálják a helyzetet, de az ügyfelek vásárlásra is és ATM-ből készpénz felvételére is használhatják a kártyákat.

A nemzetközi kereskedelmi cég tulajdonában levő pénzintézet szerint e pillanatban még nem tudni, hogy a bank számítástechnikai rendszerét törték fel, vagy más módon – például adathalászattal – jutottak a csalók a kártyaadatokhoz.
A Tesco Bank mintegy 3,7 millió ügyfélszámlát kezel. Nemrég még 3 százalékos kamatot ígérve akciósan is igyekezett újabb ügyfeleket toborozni.
Az ügyfelek – mint arról több brit lap is hírt adott – elsősorban azért elégedetlenek, mert a Tesco nem megfelelően kezeli a problémát. A Twitteren többen arra panaszkodtak, hogy a pénzintézet ügyfélszolgálata nem vagy csak nagyon nehezen volt elérhető, illetve hogy kérdéseikre nem kaptak kielégítő választ. Akadt, aki miután hajnali négykor kapott SMS-üzenetet, hogy sürgősen vegye fel a kapcsolatot a bankkal, három órán keresztül nem tudta elérni az ügyfélszolgálatot. Többen elmondták, hogy órákig tartott, míg sikerült kideríteniük, hogy az ő számlájuk érintett-e a csalásban, és a pénzük biztonságban van-e. - Rossz hétvége volt, köszönhetően a Tesco Banknak – mondta egy ügyfél keserűen a BBC-nek. – A pénz eltűnt a fiókomból, és még a telefont sem veszik fel.

A károsultak a bank segítőkészségének hiányát róják fel. Az egyik ügyfél, akinek számlájáról 600 font tűnt el, és csak 20 maradt, elmondta: a Tesco mindössze 25 font gyorssegélyt ajánlott fel; így lesz ennivalója és a benzint is ki tudja fizetni, ám mivel szénnel fűt, az éppen holnap érkező szénszállítmány kifizetésére már nem marad pénze. Egy skóciai jótékonysági alap vezérigazgatója a The Guardiannek arról számolt be, hogy 280 fontjuk, majd újabb 20 fontjuk tűnt el, és úgy látják, hogy még mindig szivárog a pénz, ami elég aggasztó.

A brit bankfelügyelet, az FCA az üggyel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy bankoknak azonnal vissza kell téríteniük a jogosulatlan kifizetéseket, hacsak nem bizonyítható, hogy az ügyfél volt a hibás, vagy a kifizetés több mint 13 hónappal ezelőtt történt. Ez persze csak részben nyugtatja meg az ügyfeleket. Többen is jelezték, hogy amint lehet, elviszik a Tesco-tól a számlájukat. Mint egyikük a Daily Mailnek elmondta: „nem a csalás miatt aggódom, hanem azért, mert megdöbbentő volt a Tesco válasza az esetre, ami teljes megvetést mutatott az ügyfelek iránt."

Szerző: LG
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok