Utolsó napokat éli az Ügyfélkapu

2025. január 13. Szerdától már csak kétfaktoros azonosítással intézhetők online az állami ügyek. Csak így léphetnek be az elektronikus egészségügyi rendszerbe (EESZ) is az azt használók. Mint tudatták: érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma, ezért aki indul, készüljön előre fel!

Január első hetében érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma miután szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal - kétfaktoros azonosítással - intézhetők az ügyek online az állami weboldalakon és alkalmazásokban. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium jelezte, ezért megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket, de a várakozási idő megnövekedhet.

A kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat.
Persze az Ügyfélkapu+, és a DÁP regisztrációt is el lehet végezni január 15. után is – mint arra a minisztérium felhívta a figyelmet –, de míg ez meg nem történik, addig a késlekedő nem tud például belépni az EESZT-be.
A minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyitézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés. Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra.

Szerző: Azénpénzem/MTI
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok