Veszélyben a Tesco piaci elsősége?

2019. augusztus 1. Az elmúlt három évben nagyot ugrott a Lidl és a Spar, a Tesco viszont veszített forgalmából. Persze még mindig jókora előnnyel piacvezető a Tesco, de a hiperek területének lefaragása és a többiek fejlesztése változást hozhat.

A friss beszámolók alapján összesítette a Blokkk.com, hogy a nagy áruházláncok forgalma miként változott az utóbbi három évben. Az jól látszik az adatokból, hogy az abszolút piacvezető a Tesco. Míg azonban 2016-ban – számolta ki az Azénpénzem.hu – a második helyezett Sparra bő 43 százalékkal vertek rá, tavaly ez az előny 18 százalékra olvadt.

Az elmúlt három évben a számok szerint a Lidl és a Spar ugrotta a legnagyobbat. Mint a szakportál megállapította: a Lidl terjeszkedett, építkezett, a Spar ügyesen formálta üzletpolitikáját, folyamatosan alakítva át boltjait. És létrehozott egy franchise rendszert is (amihez a 2015-os vasárnapi boltzár adta az egyik lökést). A Tescónál az alapterület lefaragása, például a műszaki cikkek értékesítésének átadása a Media Marktnak, piacvesztést is jelent.

A nagyláncok fele már belépett a webáruházak táborába, a diszkontok nem. A diszkontok – eddig – másképp növekedtek: boltjaik száma három esztendő alatt 491-ről 534-re emelkedett. Ez a Blokkk.com szerint lassulhat a közeljövőben, 2018 derekától ugyanis tovább szigorodott a plázastop. Mint megjegyzik, nem is kicsit. Kérdés, hogy a diszkontoknál mennyi korábban indított boltfejlesztési tartalék van.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok