Visszafizet 19 milliót hitelkártyásainak az OTP

2018. március 5. A versenyhatóság vizsgálatát követően az OTP vállalta, hogy mintegy 11 ezer hitelkártyásának visszafizet 19 millió forintot. Tájékoztatási kampányt is kell indítaniuk.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálta, hogy az OTP megfelelő tájékoztatásokat tett-e közzé a hitelkártyája használatához kapcsolódó kamatmentes visszafizetés lehetőségeiről. Mint a hatóság tájékoztatójában leírta: külön figyeltek arra, hogy a bank a 2016. június 20-ig érvényesülő kamatszámítás alapján milyen gyakorlatot folytatott a türelmi időszakon túli visszafizetések esetén szükségessé váló kamatfizetésre a következő elszámolási időszakban történő vásárlások után is.

Az OTP ugyan nem értett egyet a GVH megállapításaival, de több vállalást is tett. Megjegyezzük, szerencsére, hiszen így a bírság helyett a fogyasztók részesülhetnek kompenzációban.

A bank vállalta, hogy az érintett mintegy 11 ezer fogyasztónak – a kamatszámítási gyakorlat miatt felszámított – összesen több mint 19 millió forintot visszafizeti. Arra is ígéretet tett, hogy a visszatérítés nem jár költséggel vagy egyéb kötelezettséggel, elköteleződéssel, és egyúttal tájékoztat a visszatérítés okáról és körülményeiről.

A GVH a legnagyobb magyar bank számára kötelezettségként írta elő, hogy vállalásai alapján indítson egy elsősorban televíziós és online megjelenésekre (tv-s miniprogramra, online hirdetésekre, YouTube videókra és honlapra) épülő, minimálisan négy hétig tartó oktatási célú kampányt. Ennek célja a pénzügyi kultúra, a fogyasztói tudatosság és a felelős döntéshozatal fejlesztése, valamint a különböző fogyasztói csoportok figyelmének felhívása a hitelkártyákkal kapcsolatos főbb tudnivalókra (például az elszámolási időszakra, a türelmi időszakra, valamint a visszafizetési lehetőségekre).

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok