Webáruházak: a statisztika tréfája a nagy növekedés

2019. augusztus 4. A legutóbbi adatok szerint nagyon nagyot nőtt nálunk a webáruházak forgalma, de ez – hívták fel a figyelmet szakértők – csak a statisztika tréfája. Az eMAG ugyanis románból magyarrá vált.

A csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 38 százalékkal nőtt – tudatta a júniusi kiskereskedelmi adatok között a KSH. Mint azonban a Blokkk.com kimutatta: ez a fantasztikus dinamika csupán a „statisztika tréfája”. Igazából nem vásároltunk ennyivel többet a második negyedévben, pusztán annyi történt, hogy az eMAG áprilistól magyar bejegyzésű portál lett.

Az Extreme Digital és az eMAG bejelentette, hogy összefonják webes ügyködésüket, az eMAG így (hivatalos nevén egyébként Dante International) irányításszerzést szerez az ED felett. (Jelenleg a GVH jóváhagyását várják. Az összeolvadás részletei nem ismertek; nem tudni, mit fésülnek össze, esetleg új néven futnak tovább, vagy más technikát dobnak be).

Közben ugyanakkor az eMAG a Cégközlöny és a honlap Általános Szerződési Feltételei szerint váltott. Már korábban működött egy magyar bejegyzésű kft-je, de annak fő tevékenysége világháló portál szolgáltatás volt. Ezt cserélte le áprilistól csomagküldő-internetes kereskedelemre (ez a hivatalos besorolás).

Régebben a vevők egy román bejegyzésű eMAG-tól vásároltak, ami – írta le a Blokkk.com –nem sokban különbözött attól, mint amikor a kínai Alibabától vagy az amerikai Amazontól rendelt valaki. 2019 áprilisától azonban itthon fizetnek a vevők az eMAG-nak. És a statisztika is így számol, de csak áprilistól, hiszen csak a magyar bejegyzésű webáruházak forgalmát összegzi.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok